main_5nd

ÖRÖKKÉ HARCOLUNK AZ ÁLLATKÍSÉRLETEK ELLEN

Mi a következő lépés, hogy végleg betiltsuk a kozmetika célú állatkísérleteket?

1b_4nd

MIRŐL SZÓL A KAMPÁNY?

Örökké az állatkísérletek ellen folytatott kampányunk az állatok jogai iránti elköteleződésünket tükrözi a való életben és cselekedeteinkben – azon dolgozunk, hogy betiltsuk az állatokon való tesztelést a kozmetikai iparban világszerte és örökre.

Hozzávetőlegesen a világ országainak 80%-ában nincs törvény az állatkísérleteket illetően, ez az oka annak, hogy 1989 óta nem adjuk fel az állatkísérletek ellen irányuló harcunkat. Együtt munkatársainkkal és a Cruelty Free International szervezettel azon dolgozunk, hogy közösen eltöröljük az állatkísérleteket örökre, így az állatoknak soha többé ne kelljen feleslegesen szenvedni a mi szépségünkért.

A Cruelty Free International kutatásából az derül ki, hogy több, mint 500,000 állatot használhatnak kozmetikai célú állatkísérletekre szerte a világon minden egyes évben, annak ellenére, hogy már léteznek alternatív lehetőségek, amelyek által sem embernek, sem állatnak nem kellene szenvednie. Ráadásul az erőszakmentes tesztelési módszerek sokszor hatékonyabbak, megbízhatóbbak és gyorsabbak is, azt bizonyítva, hogy valóban teljesen felesleges manapság már az állatkísérlet. Csatlakozz hozzánk utunkban, amely során egyre több és több országot ösztönzünk arra, hogy betiltsák az állatkísérleteket a kozmetikai iparban.

Köszönjük a támogatásodat, hiszen veled együtt több, mint 8 millió aláírást sikerült összegyűjtenünk az állatkísérletek elleni kampányunk során.

ÜZENET
A CRUELTY FREE INTERNATIONAL-TŐL

Októberben a Cruelty Free International szervezet és a The Body Shop közösen világszerte 8,3 millió aláíró „hangját” vitte magával New Yorkba, az Egyesült Nemzetek éves találkozójára, ahol azért szólaltak fel, hogy betilttassák az állatkísérleteket a kozmetikai iparban.
Ezek az aláírások tükrözik a legutóbbi mérföldkövét annak, amiért 30 éve folyamatosan küzd a Cruety Free International szervezet és a The Body Shop, azaz az első globális szépségmárka, akik kampányolnak a kozmetikai célú állatkísérletek ellen.

Tudjuk, hogy ez nélkületek nem sikerülhet. Még mindig nagyon hosszú út áll előttünk, de a folyamatos támogatásotokkal el fogjuk érni, amit szeretnénk.
Michelle ThewCEO, Cruelty Free International

2c
3b_4nd

MI A KÖVETKEZŐ LÉPÉS?

A Cruelty Free International közreműködésével olyan országokkal dolgozunk együtt, amelyek felülvizsgálják az állatkísérletekkel kapcsolatos szabályozásaikat a kozmetikai iparban, hogy a tilalom a valóságban is érvényesülhessen.
Egyesítjük erőinket vásárlóinkkal, aktivistáinkkal és más márkákkal szerte a világon, hogy létrejöhessen egy nemzetközi megállapodás, amely a kozmetikumokon végzett állatkísérletek betiltása érdekében.

Mikor lesznek végleg betiltva az állatkísérletek?

Mint ahogy minden nemzetközi egyezmény, időbe telik, de tudjuk, hogy sikerülni fog. Kísérd figyelemmel munkásságunkat, mert minden újabb jó hírről beszámolunk majd nektek. Keményen dolgozunk közösen aktivistákkal és más márkákkal együtt azért, hogy ez világszerte megvalósulhasson.

MIT TEHETSZ TE?

Mindig keresd a Leaping Bunny logót a termékeken, amelyeket megvásárolsz. A Leaping Bunny, azaz a már közismert ugró nyuszit ábrázoló jelzés csak azokon a termékeken szerepelhet, amelyek valóban állatkísérlet-mentesek. Büszkék vagyunk arra, hogy minden egyes termékünkön szerepelhet a Leaping Bunny logó, hiszen ez is jelzi elköteleződésünket az iránt, hogy örökké harcolunk az állatkísérletek ellen.

A The Body Shop hisz abban, hogy egyetlen szépségápolási termékért sem kellene szenvednie egyetlen élőlénynek sem. Büszkék vagyunk a Leaping Bunny elismerésünkre. A Leaping Bunny globális programja keretein belül olyan jogon belüli és kívüli elvárásokat követel meg, amelyek biztosítják egy márka állatkísérlet-mentességét.

Minden egyes saját márkájú kozmetikai és egyéb testápolással kapcsolatos termékünket jóváhagyunk a Cruelty Free International Leaping Bunny program keretén belül, a nemzetközileg felismerhető aranyszabályok szerint ’Cruelty Free’ termékek esetében. Betartjuk a rögzített határidőkre vonatkozó irányelveket, és proaktív módon ellenőrizzük beszállítóinkat, annak biztosítása érdekében, hogy termékeink továbbra is maradéktalanul megfeleljenek a Leaping Bunny kritériumoknak.

A Cruelty Free International és a Leaping Bunny kritériumokkal kapcsolatos további információkért a www.crueltyfreeinternational.org oldalon tudsz tájékozódni.

leaping_bunny

MI AZ, AMIT EDDIG ELÉRTÜNK

5_6nd

1989

A The Body Shop a legelső szépségmárka volt, aki kampányolni kezdett az állatkísérletek ellen.

1998

Hosszantartó kampányolásunk eredményeként a brit kormány betiltotta a kozmetikai célú állatkísérleteket kész termékeken és alapanyagokon egyaránt.

2003

A The Body Shop és a Cruelty Free International (akkor BUAV) kampánya nagyban hozzájárult, hogy az Európai Unió betiltotta a kozmetikai termékek állatokon való tesztelését.

2009

Az Európai Unió kiterjesztette a tiltó törvényt a kozmetikai alapanyagokra.

2013

Történelmet ünneplünk! Az EU-s törvénykezés kiteljesedik a állatkísérletekkel tesztelt termékek árusítására és importjára vonatkozó tiltással. A Cruelty Free International szervezettel közös kampányunk során 1 millió aláírást gyűjtöttünk össze azért, hogy jelentős változást idézzünk elő Dél-Koreában, Új-Zélandon és Indiában, ahol azóta többféle tiltás is érvényben van. Ausztráliában 2017 júliusára van tervben a tiltó törvény, Taiwanban pedig 2019-re. A Cruelty Free International tudósokat képzett ki Vietnamban és jelenleg Thaiföldön tárgyal a kormányokkal egy lehetséges tiltásról az egész ASEAN-ban (Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége).

2017-2018

A The Body Shop és a Cruelty Free International a legnagyobb globális kampányban a kozmetikai célú állatkísérletek betiltásáért az egész világon, több mint 8 millió aláírást gyűjt össze, majd az ENSZ elé viszi a petíciót.

2019

Továbbra is nagy előrelépéseket tapasztalunk világszerte. Júniusban Nevada lett a második olyan állam Kalifornia után, amely betiltotta az állatkísérletek által tesztelt kozmetikai termékek árusítását. Eközben Kanadában mindhárom fő párt az ügy mellett érvelt. Az állatokon végzett tesztek tiltása a kozmetikai iparban Tajvanon is érvénybe lép, a kolumbiai Képviselőház pedig egy olyan törvényjavaslat mellett szavaz, amely a kozmetikumok és azok összetevőinek állatokon való tesztelését tiltaná be.

HOGYAN TESZTELÜNK MI?

A The Body Shop termékek nagyon alapos tesztelésnek vannak alávetve, hogy meggyőződjünk róla, hogy teljesen biztonságosak és hatékonyak is amellett, hogy állatkísérlet-mentesek. Három fő módszert alkalmazunk a tesztelés során, amelyek magukban foglalják a számítástechnikai elemzéseket, a mesterségesen előállított emberi bőrsejtekből álló szöveteket és az embereket:

In-silico (számítógép alapú) elemzések már meglévő korábbi adatokból segítenek megállapítani a hasonló anyagok alkalmasságát az információk extrapolációs folyamatán keresztül.
A laboratóriumban mesterségesen előállított szövet emberi bőrsejtekből áll és lehetővé tesz minden olyan tesztelést, amelynek során valós és értékes reakciók gyűjthetők be (a tesztelt anyagokra ugyanis ugyanúgy reagál az EpiSkin mint az emberi bőr reagálna), miközben egyetlen állatnak vagy embernek sem kell, hogy bántódása essen.
Végül a tolerancia vizsgálásához emberek vannak segítségünkre, bőrtesztekkel, amelynek során nagyrészt utolsó fázisban lévő új formulákból egy kis mennyiséget helyezünk a bőrre, hogy megállapítsuk, hogy teljesen biztonságos és hatásos. Szintén dolgozunk orvosok által felügyelt felhasználó tesztekkel, amelyekkel egyes termékek hatásosságát és a különböző bőrtípusokra való hatását vizsgáljuk.

6_4nd