
#IsolatedNotAlone
Harcoljunk együtt a párkapcsolati erőszak ellen
Nyílt levél a döntéshozóknak:
A COVID-19-hez hasonlóan a párkapcsolati erőszak sem ismer földrajzi vagy társadalmi határokat.
Ez ellenben egy olyan, szinte észrevétlenül terjedő vírus, ami a világon élő nők 35%-nak életében jelen van - a probléma legtöbbször mégis zárt ajtók mögött marad. Most, a világjárvány idején, ezek a nők és gyermekeik még inkább ki vannak téve ennek a veszélynek: az otthonukba való bezártság
a bántalmazóikkal tehetetlenné és kiszolgáltatottá teszi őket.
A probléma ellen küzdő szervezetek már tapasztalják a következményeket - egyre nagyobb számban érkeznek bejelentések párkapcsolati erőszakról, így a segítségre óriási szükség van. Az ügyet támogatva a nemi egyenlőségért küzdő UN WOMEN párkapcsolati erőszak ellen hirdetett kampányához a Natura &Co cégcsalád is csatlakozik. A The Body Shop, Avon, Naura és Aésop együtt, a nemzetközi és lokális szervezetekkel összefogva igyekszik enyhíteni az egyre növekvő problémán. Az összefogás jegyében tisztelettel kérjük tehát a döntéshozóktól, hogy biztosítsák a kiszolgáltatottságban és veszélyben élő nők és gyermekeik számára mindazt a támogatást, amire ebben a nehéz helyzetben még nagyobb szükségük van.
AZ EGYÜTTES FELLÉPÉSBEN FONTOSNAK TARTJUK, HOGY:
1. Támogassák anyagilag
azokat a szervezeteket, amelyek frontvonalban küzdenek a párkapcsolati erőszak ellen
(menedékek, telefonos központok, civil szervezetek,...) és biztosítsanak számukra több erőforrást
az egyre növekvő probléma megoldásához
2. Beszéljenek az ügyről a nagy nyilvánosság előtt, hogy
a párkapcsolati erőszak problémáját egy közösségben se lehessen a szőnyeg alá söpörni.
3. Kezeljék kiemelt fontossággal a menedékek helyzetét, és
kapjanak nagyobb védelmet azok, akiknek a karantén a legnagyobb fenyegetést jelenti.
A Natura &Co cégcsalád hisz benne, hogy az üzlet lehet a jóért való harc eszköze. A cégcsoport tagjai együttműködve a világ egyik legnagyobb női közösségének adhatnak hangot, hisz közösen több mint 6 millió eladót és tanácsadót, 40 000 munkatársat és 200 millió vásárlót kötnek össze 110 országban. Együtt valódi változást érhetünk el - ezzel az erős meggyőződéssel indítottuk útjára az #IsolatedNotAlone kampányunkat.
- Az Avon világszerte 1 millió dollárt ajánl fel
a párkapcsolati erőszak áldozataival foglalkozó támogató csoportoknak.
- A The Body Shop, Avon, Natura és Aésop
a lokális piacokon is elindítja a kampányt, saját tevékenységén kívül
adományozásra buzdítva a vásárlókat és helyi közösségeket is.
- Mindegyik márka kommunikációjában felhívja a figyelmet
a problémára, hangot adva a social mediában azoknak a túlélőknek, családtagoknak és barátoknak, akik
átélték már a párkapcsolati erőszak valamilyen formáját, vagy tudnak a környezetükben lehetséges érintettektől.
Ezekben a nehéz, kihívásokkal teli időkben mind hálásak vagyunk a döntéshozók, cégek és civil szervezetek járvány elleni példátlan összefogásáért. A mi kérésünk csupán az, hogy ebben a harcban azokról se feledkezzenek meg, akik a vírus miatt észrevétlenül még kiszolgáltatottabb helyzetbe kerültek.
The Body Shop Magyaroszág és a Natura &Co