Anita Roddick – a The Body Shop alapítója és női példaképe

Anita Roddick egy brit üzletasszony és emberijogi aktivista volt, aki a The Body Shop kozmetikai márka megalapításával együtt a környezetvédelemért és az etikus kereskedelemért is harcolt. Elhivatottságának köszönhetően a márka volt az egyik első a szépségiparban, amelyik elítélte a kozmetikai célú állatkísérleteket és bevezette az úttörő Közösségi Kereskedelmi programot.

Forradalmi elképzelése, hogy az üzlet lehet a jóért való harc eszköze, a mai napig meghatározza a márka hitvallását és motivációját.

WW-Anita-Roddick

Ahogy Anita nyilatkozta a márka befutása után:

„A The Body Shop létrejötte egy sorozat csodálatos véletlennek köszönhető. Nagyszerű illata és mókás neve volt. Tudtunk a történetmesélés erejéről akkoriban, így minden terméknek saját története volt. Mindent újrahasznosítottunk, és nem környezettudatossági megfontolásból, hanem mert nem volt elég tégelyünk. Az egész egy jó ötlet volt. Ami igazán különlegessé tette, anélkül, hogy így terveztük volna, az volt, hogy földrajzi határokon, társadalmi normákon és kultúrákon átívelő üzenete volt. És ez nem egy jól kidolgozott stratégia volt, egyszerűen csak így történt.”

Anita hozzáállása az élethez és az üzlethez nem csak szakmailag állít követendő példát elénk, hanem mint egy kivételesen erős nő is. Bátorságával, empátiájával, kitartásával rengeteg ember és állat életét tette jobbá és örökségével együtt hatalmas zöld területeket óvott meg a pusztulástól. Mindenben a pozitívumot és a lehetőséget látta arra, hogy jobbá tegye a világot. Élete utolsó éveiben Hepatitis C-vel diagnosztizálták, és kampányolt a betegségre való figyelemfelhívásért. Halála után 51 milliárd Font (18 milliárd Ft) vagyonát pedig nem a családjára és a barátaira hagyta, hanem különböző alapítványokra.

imgID61024736.jpg.gallery

Női példakép

Még ha reálisan nem is tudunk olyan örökséget alkotni, mint Anita tette, nyomdokain folyamatosan arra törekszünk, hogy kövessük az általa kijelölt utat. Miatta, és mert ahogy ő tette, mi is hiszünk a termékeinkben, az alapanyagainkban, abban, hogy a megtermelt profit eszköz arra, hogy jobbá tegyük a világot, hogy örökké be kell tiltani a kozmetikai célú állatkísérleteket, és hogy a mi feladatunk, most, hogy megóvjuk a bolygót és az élővilágát a jövő generációjának.