Ünnepeljük együtt a kegyetlen állatkísérletek elleni küzdelmünk fontos mérföldkövének 5. évfordulóját! 2013 március 11-én az Európai Unió betiltotta a kozmetikai termékek állatokon való kísérletezését az EU-n belül, amelyben a The Body Shop és Cruelty Free International is nagy szerepet játszott. Most, 5 évvel később azért kampányolunk, hogy az ENSZ segítségével világszíntű tiltást eszközöljünk ki a kozmetikai célú állatkísérletek végleges betiltásáról, az egész világon.
5 évvel ezelőtt
5 évvel ezelőtt az EU, amely 75 milliárd angol fontra becsült értékével a legnagyobb kozmetikai piac volt a világon 2017-ben, és nagyjából 2 millió (Euromonitor) embernek biztosít munkát, meghozta azt a bátor és haladó szellemű döntést, hogy az Európai Unión belül megtiltja az állatokon kísérletezett termékekkel és alapanyagokkal való kereskedelmet.
Azóta
Azóta pedig ezzel a döntéssel hasonló jogszabályok kieszközlésére inspirálta Dél-Koreát, Új-Zélandot és Indiát is.
Az elmúlt 5 évben az EU tökéletesen demonstrálta, hogy az állatkísérletek abszolút nem szükségesek az egészséges kozmetikai piac fenntartásához, ráadásul az üzleti fejlődést is motiválta. A tiltás óta az európai kozmetikai ipar 8%-kal nőtt (Euromonitor) és a különböző márkák ugyanúgy nagyjából 20%-kal újították meg termék kínálatukat évente, amely ugyanaz az arány, mint a tiltás előtt volt. (XCellR8 Research)
Az állatkísérletekre való alternatívák egyre több, elérhető formában léteznek ráadásul hatékonyabbak, megbízhatóbbak és biztonságosabbak is. Ennek ellenére a világ országainak 80%-ában még mindig nincs törvényben tiltva a kegyetlen és felesleges, kozmetikai célú állatkísérletek.
2017 júniusában a The Body Shop és a Cruelty Free International útjára indította az eddigi legnagyobb globális kampányt, amelyben 8 millió aláírást gyűjt össze a kozmetikai célú állatkísérletek végleges és világszintű betiltásáért.
Kevesebb mint 9 hónap alatt, eddig 4,7 millió aláírás gyűlt össze.
A Cruelty Free International és a The Body Shop közbenjárására az Európai Parlament hamarosan szavazásra bocsátja az indítványt, amely felhívja a tagokat a kozmetikai célú állatkísérletek globális betiltásának támogatására. A pozitív kimenetelű szavazás biztosítja a támogatást, amely ahhoz kell, hogy a kampány az ENSZ elé kerülhessen egy nemzetközi egyezmény érdekében.
A The Body Shop és az állatkísérletek betiltása
- 1989: A The Body Shop a legelső szépségmárka, amely kampányol a kozmetikai célú állatkísérletek ellen
- 1997: A The Body Shop a legelső szépségmárka, amely megkapja a Leaping Bunny logót (a Cruelty Free International szervezettől), bizonyítva ezzel állatkísérlet-mentességét
- 1998: Intenzív kampányolást követve az Egyesült Királyságban betiltják a kozmetikai célú állatkísérleteket
- 2013: A Cruelty Free International és a The Body Shop a kozmetikai célú állatkísérletek betiltásáért harcol az Európai Unióban
- 2017 június: A Cruelty Free International és a The Body Shop útjára indítja a Forever Against Animal Testing (Örökké az állatkísérletek ellen) kampányt.
- 2017 október: A Cruelty Free International és a The Body Shop alig 4 hónap alatt a vásárlók segítségével 4 millió aláírást gyűjt össze a petícióhoz.
- 2018 március: A Cruelty Free International és a The Body Shop az EU-s tiltás 5. évfordulóját ünnepli.
- 2018 október: A Cruelty Free International és a The Body Shop 8 millió aláírást tervez az ENSZ elé vinni a kozmetikai célú állatkísérletek globális és végérvényes betiltásáért.