A The Body Shop és az állatkísérlet-mentesség

Nagy örömünkre manapság egyre több embernek fontossá válik, hogy olyan termékeket használjon nap mint nap, aminek készítéséért nem kínoztak feleslegesen állatokat.

A The Body Shop 1976, vagyis a márka alapításától fogva a mai napig szenvedélyesen elítéli a kozmetikai célú állatkísérleteket. Az állatkísérletek elleni küzdelem mindig is vállalati hitvallásunk egyik legfontosabb része volt és mindig az is marad. Soha nem teszteltük egyetlen termékünket és összetevőnket sem állatokon és soha nem is fogjuk.

Időről időre érkeznek hozzánk kérdések, amit nagyon szívesen válaszolunk meg a témával kapcsolatban, ezért úgy gondoltuk, leírjuk részletesen a The Body Shop hozzáállását a témához.

A The Body Shop és a L’Oréal kapcsolatáról:

A The Body Shop és a L’Oréal közös célja, hogy az állatkísérletek örökre és mindenhol betiltásra kerüljenek, még akkor is, ha más oldalról közelítjük meg a témát. A The Body Shop folyamatosan kampányol és támogatókat szerez a közös cél elérése érdekében, míg a L’Oréal milliárdokat fektet az alternatív megoldások felkutatására. A L’Oréal a kezdetektől fogva értékelte és tisztelte a The Body Shop szenvedélyes állásfoglalását az állatkísérletekkel kapcsolatban.

A L’Oréal az egyik alapító tagja a European Partnership of Alternatives to Animal Testing szervezetnek és milliárdokat költ az alternatív tesztelési metódusok megtalálására és kivitelezésére, amelyek többsége mára szabványnak számít a kozmetikai iparban.

A The Body Shop által is használt Episkin, amely lehetővé teszi termékeink biztonságos tesztelését, anélkül, hogy közben állatokat kínoznánk feleslegesen, a L’Oréal forradalmi találmánya.

A L’Oréal sem alapanyagait, sem kész termékeit nem teszteli többé állatokon, és nem adja ki ezt a feladatot harmadik félnek sem, így a beszállítók sem végeznek állatkísérleteket sehol a világon. Az egyetlen kivétel, ha törvény által van meghatározva a termékek kötelező állatokon való tesztelése (Kína). A The Body Shop ezért inkább lemond az óriási piaci lehetőségről, és nincs jelen a kínai piacon, emellett a The Body Shop termékeiből befolyt bevételek sem direkt, sem indirekt módon nem finanszíroznak állatkísérleteket semmilyen formában a világ semelyik részén, Kínában sem.

A The Body Shop és az állatkísérletek betiltása az Európai Unióban

A The Body Shop volt az első kozmetika ipari cég a világon, mely nem tesztelt állatokon, és nagyon nagy érdeme van abban, hogy 2013. március 11-től az Európai Unióban nem csak  tilos állatokon tesztelni, hanem  forgalmazni is tilos olyan kozmetikai terméket, melyet előzőleg állatokon teszteltek. Ez 12 év munkájának eredménye, lobbizása és rengeteg aláírásgyűjtés a világ számos országában. A The Body Shopnak jelenleg is célja, hogy ne csak az EU-ban, hanem a világ összes országában tiltsák be a kozmetikai célú állatkísérleteket.

Termékeink Cruelty Free minősítéssel rendelkeznek a PETA jóvoltából. (People for the Ethical Treatment of Animals – Emberek az állatok etikus tartásáért).

A The Body Shop RSPCA (királyi közösség az állatok védelméért) díjat kapott 2009-ben az elért sikerekért.

Amellett, hogy nagyon szeretjük az állatokat, azért is nagyon hálásak vagyunk, hogy Ti, a vásárlóink is szíveteken viselitek az állatok sorsát. Ezt mutatja idén ősszel szervezett adománygyűjtésünk eredménye is, ami a Csömöri állatmenhely kutyáinak életét tette könnyebbé.

Néhány kép a megmozdulásról :

3 5 6 8